Axa Real Imobiliare utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

”Actele le aveți la zi?” – ce trebuie de fapt să pregătești?

Daca ai deja la vânzare o proprietate sigur te-a întrebat până acum un agent sau un potential comparator această vestită frază: ”Actele le aveți la zi?”. Uneori, la această întrebare și cea mai mică șovăială poate face diferența între a face sau nu tranzacția.

 

Cumpărătorii sunt extrem de atenți și suspicioși în ceea ce privește existența actelor necesare vânzării, comportament de altfel normal atunci când vorbim de o sumă considerabilă de bani. Prin urmare, un semnal de alarmă apare daca li se pare că ar fi ceva în neregulă. În realitate, există soluții pentru aproape orice problemă, dar cel mai bine este să fii pregătit cu toate din timp.

 

Actul de proprietate – este necesar în original. Fie că este vorba despre un Certificat de moștenitor, Contract de Vânzare-Cumpărare, Contract de Construire sau orice alt act ce dovedește că tu ești proprietar, este considerat act de proprietate. Atenție! Aici, în funcție de situație, mai pot fi necesare niște acte care completează actul de proprietate, cum sunt: procesul verbal de recepție, adeverința de achitare integrală a prețului, contracte de împrumut sau altele care reies din actul de proprietate.

 

Intabularea – adică menționarea numelui tău ca proprietar al imobilului în cartea funciară – este un document care se obține la câteva zile, maxim 2-3 săptămâni, de când ai intrat in proprietatea imobilului. Dacă nu ai acest document, cel mai probabil ai cumpărat proprietatea înainte să devină intabulările obligatorii. Este necesar să o obții.

 

Cadastrul – practic, schița apartamentului, ce are număr de înregistrare ANCPI – este de asemenea necesar la vânzare în original.

 

Certificatul energetic – document care atestă performanța energetică a imobilului tău – în original, valabil.

 

În unele situații specifice, pot fi necesare după caz, și alte documente cum ar fi adeverințe de la Primărie (daca de exemplu imobilul a fost achiziționat prin legea 112), sau toate actele de istoric (de exemplu ce stau la baza Certificatului de Moștenitor). Cel mai bine este să consulți un notar pentru cazul tău specific astfel încât să te asiguri ca ai toate documentele necesare vânzării.

 

Dacă nu ai documentele menționate nu te îngrijora! Există modalități de a le recupera, fie de la stat, de la notar sau de la alte instituții – după caz.

 

Vrei să nu fii singur în acest proces? Crezi ca ți-ar fi de folos experiența noastră de mai mult de 10 ani pe piața imobiliară? Te putem acompania pe tot parcursul procesului de vânzare pentru ca tu să obții cel mai bun preț posibil în cel mai scurt timp! Ne poți contacta la numărul de telefon 0720.363.948.